"There are two tragedies in life. One is to gain your heart's desire and the other is to lose it". George Bernard Shaw

24.9.12

Μπαμπά μου ...

Ένα καλοκαίρι πέρασε και ήταν τόσο σκληρό με εμάς ... Ένας αλύπητος καύσωνας μας τελείωσε ... Ένα καλοκαίρι αλλιώτικο από κάθε άλλο ... Γιατί; ... Έφυγες τόσο νωρίς ... Μα τόσο νωρίς ... Τόσο νέος μα κυρίως τόσο άτυχος ... Μου λείπεις μπαμπά ...   Κάθε μέρα που περνάει θα μου λείπεις ... Πρόλαβα να σου πω σε ευχαριστώ που ήμουν κόρη σου ... Δεν θα μπορούσα και δεν ήθελα να έχω καλύτερο πατέρα από εσένα. Τόσο δίκαιος, τόσο λογικός μέχρι την τελευταία στιγμή ... Αυτές οι είκοσι μέρες που πέρασαν, τις περάσαμε μαζί ... Εσύ και εγώ μαζί ... Ένοιωθα την ταραχή, την ατυχία, κάτι κακό να έρχεται ... Και ένα μόνιμο ερώτημα καρφωμένο στη ψυχή μου ... Γιατί δεν βγαίνει; ... Γιατί δεν πάμε σπίτι μας; ... Γιατί έπρεπε να φύγει τόσο μα τόσο νωρίς ... Γιατί; ... Μίσησα τα άσπρα σεντόνια της "υγείας", τους ορούς, το κρεβάτι που σε ανάγκαζε να είσαι καθηλωμένος ανάσκελα και να υπ ακούς αγόγγυστα, λογικά στις υποδείξεις, τις οδηγίες, τις εντολές των γιατρών και νοσοκόμων .... Τον καρκίνο ... Πάντα πίστευα ότι θα γινόσουν καλά ... Και θα ζούσες πολλά χρόνια ... Θα γινόσουν και πάλι καλά και θα τρώγαμε τα γλυκάκια μας στο ζαχαροπλαστείο και θα χαμογελούσαμε γιατί ζούσαμε μαζί ... Ακόμα και τώρα καταλαβαίνω ότι γράφω στον αόριστο ... Σαν ψέματα μου φαίνεται ... Δεν έπρεπε να γίνει ... Εσύ όμως ήξερες πιο καλά από τον κάθε ένα εκεί μέσα πόσο υπεύθυνος ήσουν ... Εσύ το τράβηξες όλο μόνος σου ... Εμείς οι επισκέπτες και οι "άγνωστοι" να λένε πολλά χωρίς ουσία, κουραστικά ... και όμως όλους τους υπ έμεινες χωρίς καμία αγανάκτηση. Ήσουν ανώτερος. Ναι ... Και κάθε μέρα θα μου λείπεις ... Λαχτάρησα τη παρουσία σου ... Τη φωνή σου ... Γιατί να μην τη ξανακούσω ... Γιατί να φύγεις; ... Σου είπα πόσο σε αγάπησα ... Και το ήξερες ... Δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο ... Ήσουν τόσο σοφός ... Που θα βρω άλλον σαν εσένα τώρα; ... Εγώ εσένα ήθελα ... Μου είπαν ότι σκέφτομαι εγωιστικά ... Επειδή σε θέλω πίσω ... Όμως δεν μπορώ να ξεπεράσω την απουσία σου ... Τη ζωή σου ... Τη σοφία που είχες ... Σε ευχαριστώ για τις πανέμορφες στιγμές που μου χάρισες ... Και σε ευχαριστώ για τη γενναιοδωρία σου να μου τις δώσεις όλες απλόχερα ... Ήσουν ένας "πλούσιος" άνθρωπος ... Ήσουν ίδιος η γιαγιά ... Και προσεύχομαι άκοπα να είστε μαζί εκεί πάνω ... Δεν πρόκειται ποτέ να σε ξεχάσω ... Τη φωνή σου ... Τη σκέψη σου ... Σε ευχαριστώ για τη σκέψη που μου άφησες παρακαταθήκη ... Και όλα όσα έμαθα κοντά σου ... Σου υποσχέθηκα κάτι τις τελευταίες στιγμές μας, θυμάσαι; ... Μα τι λέω ... Φυσικά και θα θυμάσαι ... Εσύ ξέρεις καλύτερα από τον καθένα τι έχει αξία στη ζωή αλλά και πριν φύγεις από αυτή ... 
Βαθιά μέσα μου πιστεύω ότι ... Δεν θα το πω ... Θα το κρατήσω για τους δυο μας ... Όταν σε πήραν ... Φώναξα ... "Αυτός είναι ο μπαμπάς μου όχι!" ... Συγγνώμη που δεν έφτιαξα μια ζωή καλύτερη για σένα ... Και πενθώ για όλες τις στιγμές που θα έρθουν και δεν θα τις ζήσουμε μαζί ... Για τις ημέρες και τις νύχτες, τις αγάπες μας, την αγάπη μας ... Μακάρι να γύριζα το χρόνο πίσω ... Αυτή θα ήταν η δική μου ευχή ... Πλέον προσπαθώ να καταλάβω απλά τα άδικα, μοιραία παιχνίδια της μοίρας ... Κλαίω μέσα μου για τις ημέρες που θα έρθουν και δεν θα τις ζήσουμε μαζί ... Που να βρω τη ψυχή μου ... Μου λείπει η σκέψη σου για τα πράγματα, τι θα έλεγες για το ένα ... το άλλο ... Εσύ μόνο ... Αχ, μπαμπά μου! ... Θέλω μόνο να σκέφτομαι ότι είσαι σε ένα ταξίδι ... Μακρινό ταξίδι και είσαι καλά ... Ότι κοιμάσαι έναν πολύ βαθύ ύπνο χωρίς γυρισμό ... Όμως δεν πονάς πια ... Ότι γαλήνεψες εκεί που είσαι τώρα .... Και εγώ σε αγαπώ πολύ ... 

Αυτό είναι ένα γράμμα που ποτέ δεν ήθελα να γράψω και ποτέ δεν ήθελα να πω ... 
Αντίο μπαμπά μου ... Θα συναντηθούμε κάποτε ξανά σίγουρα ... 





24 σχόλια:

  1. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια, Ιωάννα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ......κοριτσάκι μου, μια αγκαλιά για σένα....σου κρατώ το χέρι και σε καταλαβαίνω. Μόνο ο χρόνος θα καταλαγιάσει τα πονεμένα συναισθήματα που δεν θα σβήσουν ποτέ.
    Κλάψε καλό μου για τον πατέρα, για τον γονιό....να τον θυμάσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα μου κουράγιο, καλό μου.
    Να τον θυμάσαι, να γράφεις και να αποτυπώνεις όλα όσα σε γέμιζαν από τη ζωή σας.





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συλληπητηρια φιλη μου.Οτι και να γραψουμε τα λογια ειναι φτωχα.Να εισαι δυνατη τωρα γιατι οσο περναει ο καιρος η απουσια του θα ειναι μεγαλυτερη.Θα σου στελνει την ευχη του απο εκει που ειναι γιατι βλεπει ποσο τον αγαπας.Αδικο:(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιωάννα μου τα συλληπήτηρια μου... Ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός σε αυτές τις περιπτώσεις. Από αυτό το άνοιγμα της ψυχής σου κατάλαβα πως ο πατέρας σου ήταν ένας εξαιρετικός άνθρωπος...Το σημαντικό είναι πως η παρακαταθήκη του είσαι εσύ...Και είμαι σίγουρος ότι είναι περήφανος για σενα...Οι άνθρωποι πυο αγαπάμε δεν φεύγουν ποτέ από κοντά μας...Ζουν μέσα μας και γινόμαστε ένα με την ψυχή τους...Κουράγιο και υπομονή καλή μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βρε κοριτσακι μου....ουτε να δω τι γραφω δεν μπορω ....θολωσαν τα ματια μου απο τα δακρυα!
    Ευχομαι να μην ποναει πια και οταν θα ερθει η ωρα να σε περιμενει να σε σφιξει στην ζεστη του αγκαλια!!!
    Εχω τον μπαμπα μου μακρυα...στην αλλη ακρη της Ελλαδας, καπου πολυ κοντα στα μερη σας.... και μου λειπει! Πολυ!!!
    Ζω με μια αγωνια μην δεν προλαβω να του πω οσα θελω....μην κατι γινει και δεν τον ξαναδω μετα απο καθε φορα που βρισκομαστε....
    Καταλαβαινω το κενο της απουσιας .... πολυ καλα!
    Τα συλλυπητηρια μου... σιγουρα ηταν σπουδαιος ανθρωπος! Θα ζει μεσα στην καρδια σου...κι αυτο κρυβει πολλα δακρυα ακομα...το ξερεις!Μα κρυβει και δυναμη στην ψυχη!
    Λυπαμαι που σε γνωριζω σε μια τοσο δυσκολη στιγμη της ζωης σου....
    Εχεις την σκεψη και την αγαπη μου! ;ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σας θερμά ευχαριστώ όλους για τη συμπαράστασή σας και την αγάπη σας ... Σας ευχαριστώ που είστε φίλοι μου εδώ ...
    Εν καιρώ θα απαντήσω στον κάθε ένας ξεχωριστά ...
    Θα επιστρέψω όταν θα αισθανθώ καλύτερα. Ευχαριστώ ...
    Την αγάπη μου σε όλους σας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ιωάννα καλώς βρεθήκαμε και λύπαμαι που με την πρωτη μας επαφή έπεσα σε ένα τόσο άσχημο γεγονός για σένα,θα σου πώ μόνο ένα πραγμα ,το μπαμπά σου θα τον έχεις πάντα μαζί σου γιατί αυτούς που λατρεύουμε τους κουβαλάμε στην ψυχή και το μυαλό μας, όσο τον σκεφτεσαι δε θα φύγει ποτέ και να ξέρεις πάντα μας βλέπουν και μας ακολουθούν στη ζωή μας ,εγω αυτό πιστεύω.Σε φιλώ και συμπάσχω μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. περασα για να σου αφησω εστω και απο μακρια τη φιλια μου και να σου ξαναγραψω να εισαι δυνατη. Να το παλεψεις ωστε να συνεχισεις να βρεις τη ζωη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Περναω ποτε ποτε να δω τι κανεις μικρουλα μου!
    Εισαι μεσα στην σκεψη μου, να ξερεις και προσευχομαι και για εκεινον!
    Φιλακι! ;ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Neli,
    Σε ευχαριστώ για τα πολύ ζεστά σου λόγια, και την συμπαράσταση σου. Να είσαι πάντα καλά και σε ευχαριστώ που πέρασες από δω. Ξέρεις και εγώ αυτό θέλω να πιστεύω ... ότι πάντα κοντά μας είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Skroutzako μου,
    Σε ευχαριστώ που περνάς, θα επισκεφτώ το ιστολόγιο σου σύντομα. Δεν σε ξεχνώ καλέ μου και αγαπημένε μου φίλε. Σε ευχαριστώ πολύ για όλα τα όμορφα που μου δίνεις σε εμένα και σε όλους όσους σε διαβάζουν.
    Να είσαι πάντα καλά φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Valie μου,
    Προσπαθώ ... Σε ευχαριστώ για τις προσευχές σου. Θα περάσω να σε δω από την όμορφη γωνιά σου σύντομα.
    Χάρηκα που σε "γνώρισα" και φιλάκι και από μένα. xo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Από προσωπική εμπειρία να σου πω καλή μου Ιωάννα, ότι η απώλεια με τον χρόνο γίνεται πιο "απαλή" αλλά ταυτόχρονα το "αγκάθι" της ματώνει συχνά. Μαθαίνεις όμως να ζεις με αυτόν τον πόνο που σίγουρα σε κάνει πιο "μαζεμένο" άνθρωπο.
    Καλή δύναμη εύχομαι ολόψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν μου αρέσει που η πρώτη μου επίσκεψη είναι για συλλυπητήρια, αλλά με συγκίνησες κορίτσι μου. Είμαι στην αρχή του ίδιου δρόμου με τη μητέρα μου, το έχω ζήσει πριν 15 χρόνια με τον πατέρα μου και σε καταλαβαίνω απόλυτα.
    Να είσαι γερή και να τον θυμάσαι! Αυτά θα ήθελε από σένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τα συναισθήματά σου είναι τόσο δυνατά κι οι σκέψεις σου τόσο ζωντανές, που κάνουν τις λέξεις μου φτηνές κι ασήμαντες.

    Να είσαι καλά να θυμάσαι, αλλά προχώρα μπροστά, αυτό νομίζω θα σε προέτρεπε κι ο πατέρας σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. περνω ν αφησω μια καλησπερα.προσπαθησε να νιωθεις ηρεμα τωρα που περναει ο καιρος και να θυμασαι τα ομορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα σκρουτζάκο μου. Σε ευχαριστώ καλέ μου φίλε. Καλό μήνα να ευχηθώ.
    Να περάσεις όμορφες γιορτές και με αγάπη!. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευχομαι να περασεις οσο πιο ησυχα τις γιορτες και να σκεφτεσαι μονο τις καλες στιγμες της ζωης.Ευχαριστω που περασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μικρη μου Ιωαννα, ξερω οτι οι γιορτες οι φετινες δεν μοιαζουν με καμιας αλλης χρονιας... Συμβαινει σε πολλους απο εμας να ειναι πολυ διαφορετικα τα φετινα Χριστουγεννα!
    Εισαι στη σκεψη μου συχνα! και ευχομαι να βρεις την γαληνη και τη δυναμη που χρειαζεσαι για να ξεκινησεις τη νεα χρονια!
    Εκεινος ειναι παντα κοντα σου.....μονο μια σκεψη μακρια! :ο)
    Τα φιλια μου και την αγαπη μου... (δυνατηηηη αγκαλιτσα!!!)
    Με το καλο η νεα χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλή Χρονιά να έχεις κορίτσι μου και Χρόνια σου Πολλά.
    Η αγάπη και η μνήμη μας κάνει δυνατούς.
    Να προσέχεις

    Φιλιά θαλασσένια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλη χρονια σου ευχομαι και η ζωη απο δω και περα να σου φερει μονο χαρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλη μου Ιωαννα...ξερω παρα πολυ καλα τον πονο της απωλειας...Τρια χρονια και 61 μερες μετα,κλαιω σαν παιδι σημερα,μονο και μονο επειδη τον ονειρευτηκα...κουραγιο...κρατα γερα,μην σταματησεις να θυμασαι,ποτε.Τις καλες,αλλα και τις κακες στιγμες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή